RRTV minulý týden na svém zasedání schválila přejmenování tří regionálních rozhlasových stanic ze skupiny Media Bohemia. Rádio Karolína změní název na Rádio Blaník Západní Čechy, Rádio Děčín na Rádio Blaník Severní Čechy a Eldorádio se přejmenuje na Rádio Blaník Jižní Čechy. Vedle Hitrádií a Fajn radií tak Media Bohemia vytváří v rámci rozhlasových stanic, které vlastní, třetí silné uskupení. To bude vycházet z formátu Blaníku, dlouhodobě nejposlouchanějšího regionálního rádia v ČR.
„Přejmenování těchto rozhlasových stanic je začátkem faktického naplňování našeho záměru vytvořit na českém trhu třetí silnou rodinu rádií. Rodina Blaník vychází z úspěšného formátu stejnojmenného rádia, které už několik let opakovaně boduje u posluchačů oblíbenými českými písničkami a kvalitním regionálním zpravodajstvím i servisem,“ říká Daniel Sedláček, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Media Bohemia.
Vedle Rádia Blaník a tří přejmenovávaných stanic jsou součástí rodiny Rádia Blaník i východočeské Rádio OK a valašské Rádio Apollo. Týdenní poslechovost této rodiny rozhlasových stanic přesahuje 1,25 milionu lidí a jejich share činí 8,7 %. „Všechny stanice budou i nadále udržovat silnou vazbu s regionem, kde vysílají, a orientaci na dění v něm. Zároveň ale budou sdílet marketingové a programové know-how a některé společné vnější znaky, vedle názvu například zvukový obal,“ říká Petr Dvořák, zakladatel Rádia Blaník a tvůrce jeho formátu.
Seskupování regionálních rádií do silných „rodin“ je jednou z cest, jak chce Media Bohemia zajistit další posilování kvality jejich vysílání. „V tomto případě se jedná o logické završení prohlubující se spolupráce s Petrem Dvořákem,“ vysvětluje D. Sedláček. „Poté, co jsme získali podíl ve společnosti City Multimedia, která je držitelem licence na City a Blaník, jsme začali využívat programové know-how úspěšného Blaníku a spolupracovat na tvorbě playlistu. Teď se celý proces uzavírá integrací několika rádií skupiny Media Bohemia pod značku Rádia Blaník.“
K faktickému přejmenování uvedených stanic dojde v prvním čtvrtletí příštího roku.
Skupina Media Bohemia
Nejsilnější ryze česká mediální skupina, jejíž společnosti na trhu působí už od roku 1995 (založení Media Marketing Services s.r.o.) a dnes vlastní 26 regionálních a lokálních rádií. Vedle akciové společnosti Media Bohemia a mediazastupitelství MMS patří do skupiny i společnosti Impression Media (internetové mediazastupitelství), Sun Media (programová, marketingová a komunikační podpora rozhlasových stanic i celého holdingu), AudioTech (zvuková produkce a postprodukce) nebo Limemedia a MediaPartner (internetové aktivity).
Pro skupinu Media Bohemia pracuje více než 600 zaměstnanců a stálých spolupracovníků. V loňském roce dosáhla konsolidovaného obratu 1,2 mld. Kč.
Více informací na www.mediabohemia.cz.
Kontakt pro další informace:
Lukáš Novák, tiskový mluvčí Media Bohemia, tel. 725 507 738, novak@mediabohemia.cz