Z dat Radio Projektu zveřejněných ve čtvrtek 7. května vyplývá, že společnost MEDIA MARKETING SERVICES (MMS) si udržuje vedoucí postavení na českém rozhlasovém trhu. Rádiím, která MMS vůči zadavatelům reklamy zastupuje, vzrostla v období od 1. 10. 2008 do 31. 3. 2009 týdenní poslechovost o 85 tisíc lidí na celkových 4.760.000 posluchačů týdně. Podíl MMS na českém rozhlasovém trhu tak činí 37,7 %.
MMS tak téměř zopakovala předchozí nárůst. Při minulém vyhodnocování dat Radio Projektu si rádia zastupovaná tímto mediazastupitelstvím připsala 93 tisíc týdenních posluchačů. Aktuální denní poslechovost 57 stanic v portfoliu MMS dosáhla 2,751 milionu posluchačů, což je ve srovnání s posledním průzkumem, zveřejněným v únoru, o 54 tisíc více. V podílu na trhu tak společnost MMS zvýšila svůj odstup před konkurenční RRM na 4,3 %.
Tradičně vysokou poslechovost zaznamenala i rádia vlastněná skupinou Media Bohemia, do níž MMS patří. Jak Hitrádia, tak rádia rodiny Blaník týdně poslouchá téměř 1,3 milionu lidí (1,29, respektive 1,27 milionu). Samotné rádio Blaník s poslechovostí 957 tisíc lidí týdně atakuje hranici milionu posluchačů a je tak jednoznačně nejúspěšnějším regionálním rádiem v ČR. Výrazně si polepšila i rodina Fajn rádií, která si připsala 37 tisíc týdenních posluchačů a zvýšila svou poslechovost na 450 tisíc lidí týdně. Z nejmladší rodiny rádií – Rock Rádií – si nejlépe vedlo Rock Rádio Šumava, kterému vzrostla týdenní poslechovost o 5 tisíc lidí na celkových 88 tisíc.
Údaje o poslechovosti jsou pravidelným výstupem měnového výzkumného projektu Radio Projekt agentur STEM/MARK a Median, který mapuje poslechovost českých rádií v populaci ČR ve věku 12-79 let. Výsledky jsou zveřejňovány čtvrtletně za klouzavé pololetí. Aktuálně publikovaná data o poslechovosti se týkají období od 1. 10. 2008 do 31. 3. 2009. Poslední Radio Projekt, na jehož výsledky se v porovnávání odvoláváme, hodnotil období od 1. 7. do 17. 12. 2008.
MEDIA MARKETING SERVICES a.s. (MMS) je dlouhodobě nejsilnějším rozhlasovým mediazastupitelstvím v ČR. Na národním reklamním trhu zastupuje 57 lokálních a regionálních rozhlasových stanic sdružených v rozhlasové síti MMS Radio Network. Výnosy z národní reklamy, které zastupovaným stanicím MMS dodává, jsou důležitým zdrojem pro jejich fungování a rozvoj. MMS je součástí mediální skupiny Media Bohemia, která se vlastnictvím obchodních podílů v provozovatelích rozhlasového vysílání účastní na vysílání 26 regionálních a lokálních rozhlasových stanic.
Kontakt pro bližší informace:
Pavel Stejskal
SUN MEDIA s.r.o.
Koperníkova 6/794
120 00 Praha 2
Tel.: 224 409 111
Fax: 224 409 191, 224 409 292
Email: stejskal@sunmedia.cz