Rádia zastupovaná společností MEDIA MARKETING SERVICES (MMS) si podle nejnovějších dat Radio Projektu připsala více než 170 tisíc týdenních posluchačů. To významně přispělo k tomu, že se MMS po několikaměsíčním výkyvu vrátila na pozici jedničky českého rozhlasového trhu s tržním podílem přesahujícím 40 procent (40,10 %). Celkový počet týdenních posluchačů rozhlasových stanic zastupovaných MMS dosáhl 4,77 milionu.
Ve sledovaném období (1. 4. – 30. 9. 2010) vzrostla poslechovost velké většiny rádií z portfolia MMS. Nejvýraznější nárůst ze všech sledovaných rádií zaznamenalo Rádio Blaník, které si připsalo 106 tisíc nových posluchačů. Navíc díky tomu, že do výsledků rodiny Blaník jsou tentokrát poprvé zahrnuty i výsledky Rádia OK, které se v daném období do rodiny Blaník začlenilo, dosahuje týdenní poslechovost Blaníku hodnoty 1,33 milionu. Díky tomu předstihl Blaník, který svým vysíláním pokrývá zhruba polovinu území republiky, i nejposlouchanější celoplošnou stanici Českého rozhlasu – Radiožurnál.
Ze stanic vlastněných holdingem Media Bohemia (do něhož patří i MMS) nejvíce rostly Hitrádio Orion, Hitrádio Magic a také rodina Rock Radií, která si připsala celkem 27 tisíc nových posluchačů. Rodina Fajn radií zaměřených na nejmladší posluchače si zaznamenala silný nárůst poslechovosti zejména v Praze a v severních Čechách. Z rádií zastupovaných MMS, která Media Bohemia nevlastní, významně vzrostla poslechovost Country Rádiu, Rádiu Beat, stanicím Kiss Hády nebo Kiss Morava.
K posílení pozice MMS jako nejsilnějšího subjektu na českém rozhlasovém trhu přispělo také vyjasnění situace kolem Rádia Rubi, jehož výsledky v minulých výsledcích Radio Projektu figurovaly jak v celkových číslech MMS, tak v údajích za Regie Radio Music (RRM). Stávající výstupy z Radio Projektu již respektují skutečný stav věcí a Rádio Rubi řadí pouze do portfolia MMS.
Údaje o poslechovosti jsou pravidelným výstupem měnového výzkumného projektu Radio Projekt agentur STEM/MARK a Median, který mapuje poslechovost českých rádií v populaci ČR ve věku 12-79 let. Výsledky jsou zveřejňovány čtvrtletně za klouzavé pololetí. Aktuálně publikovaná data o poslechovosti se týkají období od 1. 4. do 30. 9. 2010.
MEDIA MARKETING SERVICES a.s. (MMS) je dlouhodobě nejsilnějším rozhlasovým mediazastupitelstvím v ČR. Na národním reklamním trhu zastupuje 60 lokálních a regionálních rozhlasových stanic sdružených v rozhlasové síti MMS Radio Network. Výnosy z národní reklamy, které zastupovaným stanicím MMS dodává, jsou důležitým zdrojem pro jejich fungování a rozvoj. MMS je součástí mediální skupiny Media Bohemia, která se vlastnictvím obchodních podílů v provozovatelích rozhlasového vysílání účastní na vysílání 26 regionálních a lokálních rozhlasových stanic.
Kontakt pro bližší informace:
Pavel Stejskal
MEDIA MARKETING SERVICES a.s.
Koperníkova 6/794, 120 00 Praha 2
Tel.: 224 409 111, fax: 224 409 191, 224 409 292
Email: pavel.stejskal@mms.cz